TRÈS BIEN

Hejhej:)

Känner mig mycket glad eller nått i den stilen just nu, sitter här och lyssnar på när regndropparna faller ner på takfönstret, mysit, men no hatar jag det endå. Om man tittar bakåt på dihär veckorna vi har haft sommarlov redan så har det no regna minst 1 vecka:/ Det är int alls bra, skitdåligt rättare sagt. "I hopp och väntan på bättre väder":))

I helgen ha det vari den traditionella "plättkarnevalen" här i bosund, man steker plättar non-stop från fredag 18:00-Lördag 20:00, jag stekte mellan 1-4 på lördag:) riktigt kul, alla pengarna sen går typ till nå misson grej, kände att man gjord nå nytta iallafall, och tur med vädret hadd vi faktiskt å, varmt och skönt:) Plättar e no gott de alla fall när man äter dem på en brygga vid havet när solen håller på gå ner i havet;) det e no livet de:)

Igår invigde vi vår bastu vid villan, den va äntligen klar efter flera månaders arbete, någon villa har vi inte ennu, men vänt bara:) Hela familjen bada vi bastu och simma i det iiiiiskalllla havet, det va så skönt, sen efteråt så grilla vi korv i solnedgången och myyst:) Trevligt värre faktiskt:)

Idag har jag varit hos mormor och morfar, min 2 månaders kusin har äntligen kommit hit igen till finland, och hon ska stanna här ända tills Augusti. Hon är så sööt lilla Matilda. Så idag har jag typ bara lekt "pappa" och vari tyst och lugn:) Småbarn e så söt:) Vi satt ute i trädgården och drack kaffe och åt en massa gott, bullar, kex, och rabarberpaj med vaniljsås, det smakar mycket bättre ute än inne:)

OJOJOJ om 14 dagar e jag på Åland, kan inte vänta, det kommer blir sååå kul, det lär vara så fint där och jag hinner nog endå titta runt där fast jag ska jobba, men jag e ju bara 14 år så jag får int jobba nå mer änn 6 timmar. Men faktiskt det kommer bli kul, att få tjäna egna pengar och få göra nånting som e kul:)

Dehär blev långt:)
Nu ska jag försöka söka mig utåt det ser ut som det har slutat regnat, "Finally"
Imoron ede Måndag en ny vecka att se fram emot:)
BTW: VEM VINNER Tyskland-Spanien?! Ja tror  ...  nej jag vet int:) Spanien kanske?:)
Jaja, ha de bäst allihopa:)
Pusshej<3

db

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0