Follow your heart

Jag har alltid vetat att jag inte hör hemma på den plats jag befinner mig just nu. Det är helt enkelt inte jag.
Många har svårt att förstå det och blir därför förvånade och till och med chockade när jag alltid säger att jag kommer flytta utomlands så fort mina studier och annat är avklarat. Varför förstår dom inte mig? Varför blir dom alltid lika ställda? Läste precis blondinbellas blogg och hon hade svarat på en fråga som gick rakt in i mitt hjärtat. The perfect answer..
"Något tips till oss unga som vill lyckas i karriären?

Följ inte strömmen. Man kommer aldrig lyckas om man alltid gör precis som alla andra, får då blir konkurrensen enorm. Gå din egen väg, lägg egna stigar och våga testa nya saker! Du kommer att få påtryckningar från din familj eller bekantskapskrets, men strunta i det! Folk blir alltid nervösa för människor som går sin egen väg, jag tror att det handlar om avundsjuka. Satsa på de du brinner för och ha kul!"

Nu efteråt när jag börjar fundera på det här så blir flera saker mer klara för mig. Personer som reagerar negativt på mina framtidsplaner är kanske osäkra på sig själva. Kanske också avundsjuka på att jag vet jag vill, medan dom inte har en aning om vad dom vill göra i framtiden. Eller kanske rent av aldrig vågade ta chansen och fastnade därför här.
Det har alltid varit så lockande för mig att flytta utomlands, jobb, bo och bara leva livet någon annanstans. Naturligt och absolut inte skrämmande som det flesta verkar tro. Finland må vara ett tryggt och säkert land men vad annars ska man satsa på här i livet om inte utmaningar och nya saker.
Mitt älskade hemland, min lilla by där jag växte upp, och där alla minnen byggts upp. Men inte den plats jag vill bo och leva mitt liv på.

Kommentarer
Postat av: liza

vitsi david du sku måst studer dehär sama som jag e på ! turism e så sjukt rolit :) lär sig hu man blandar drinkar i barer o jobbar i hotell o såna roliga grejjer :D de sku du tyck om tror ja ^^ eftersom du tycker om ti res ! :D på andra eller tredje åre (minns int) ska man fara 5 MÅNADER utomlands o arbet utomlands på hotell eller restaurang :D som hu najjs e int de !! :D

2011-01-13 @ 12:56:44
URL: http://lizahotta.blogg.se/
Postat av: f.d. grannen Lotta

Helt rätt inställning David, man ska se till att man mår bra själv. Så ge järnet och försök hitta det som känns rätt för dig! Var det än finns.

Lycka till! =)

2011-01-13 @ 20:42:52
Postat av: maria

De e helt sant, såna val som påverkar ens framtid skall man bara själv bestämma om- låt ingen överhuvudtaget påverka dig :)

2011-01-17 @ 22:15:51
URL: http://mary.peppar.fi
Postat av: Paulina

kära vän, gör som blondinbella sa :) Du är stark nog för att klara att stå på dig, det vet du lika väl som jag David :) jag finns här om du vill snacka! :) ha det bra tills vi hörs igen! :)

2011-01-19 @ 19:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0