En söndag utan söndagsångest

Den fjärde juni är förbi. En sådan dag som man längtat efter så jäkla länge. Förväntningar var höga och feelisen gick i vågor. Klarade av jobbet och fick till en super frilla tack vare Linnéas TREsemmé och svindyr hårspray. Förfesten började kanon bra och slutande mindre bra. Efter ett x-antal cigaretter på en balkong med utsikt över ett soligt jeppis bar det iväg in till stan där kompisar kom och gick. Efter allt för många HEJ åt glada människor, pisspauser i en tom skolpark och en stöttande hand på en illamående kompis åt jag en vårulle med min syster medan solen steg upp över en stad med några tusen glada fulla ungdomar i. Nattkäk på subway med nyfunna vänner och vilda disskusioner om hur fulla människor kommer ihåg bankkortskoden på fyllan. Ett snack med polisen och klockan tickade mot 4. Halv sov i en proppfull bil hem till kära Larsmo och en nydag var påväg. Några liter vatten senare och med rullgardinet nere somnar jag efter en minst sagt händelserik dag och natt.
Nu sitter jag i mitt rum i min säng och käkar pringles och honungsglaserade cashwe nötter och njuter av livet så bra det går. Mitt fönster står på vid gavel och lite sol kikar in och fåglarna sjunger där ute.
Och det bästa av allt, jag behöver inte gå och lägga mig snart eftersom det är SOMMARLOV. Och jag behöver inte ha söndagsångest.
LIFE'S GOOD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0