Första dagen

Hejj:)
Nu e första dagen avklarad, är helt slut. Var ska jag börja?
Vi kom hit till Åland ca: 1, sen kom vi till min morbrors lägenhet en ca: halv 2, de va såå mörkt så man såg intnånting av landskapet men hur som helst. Somna 3 pga av min mosters katt som bor här då hon e hemma. Han höll mig vaken. Han hoppa upp och ner i sängen och slicka mig i ansiktet å allt, haha gulligt va de men jag var så trött;)

Imorse då, vakna 9 kanske? Stog länge i fönstret och kolla ner på gatan, så himla fint:) å alla flotta hus:D och små mysiga gator. Min morbros lägenhet va skit fin:) Sen nångång for vi å handla, sen hem igen för att äta frukost. Sen gick jag ut och gå ner till hamnen ochså, sååååå jääättte varmt +25 i solen. Sen for vi in till Centrum av Mariehamn och kolla läget. Riktigt fint, det fanns en lååång gata med en massa små butiker och cafeér på båda sidorna:) så mysigt. Sen for vi och äta på Indigo med Tommys en kompis, men jag åt intnå det fanns bara vuxenmat, eller glass åt jag nog, en dyyr glass;) det var steckhett att sitta där, blev sääkert helt brun;))
Japp sen kolla vi lite affärer och sånt, kolla på en fred perry piké skit snygg men sen kolla jag priset, 88 euro, nothanksXD sen stack vi hem.

När klockan var 5 så börja vi fara mot Umbro (namnet på restaurangen) den hör typ till Indigo på nå sätt, di e skit fin båda två. Där visa tommy mig allt så jag sku veta,  sen tog i hand med alla servitörer och servitriser. Sen fick jag mega snyggga kläder en svart skojrta och ett brunt förkläde sen måsta jag ha mörka byxor och svarta skor. Jaa och där gick runt och gjor en massa, plocka lite av och på bord, fylld vattenflaskor, putsa bestik, vikt jag 480 servetter oj huhu säger jag bara deeee var skiiiiiiiiit tungtXD Sen fick jag servera lite vatten och förd ut bröd till nå bord de va hemskt, jag måsta till och med servera brödet på en skilld sida (vänster sida) giss om jag va nå nerös:S xD men de gick bra. Sen koka jag kaffe, och hämta massa matgrejjer och sånt ur källaren. Där var jag i ca 4 timmar, och man fick int sitt ner nå man måsta stå hela tiden, när de va kunder i restaurangen mina ben va ungefär helt döda:S Sen nu klokan 9 så gick jag hem, en 1 typ. Min morbror kommer int enu hem nå förren kanske 12?
De va skit rooligt på sant, och imoron kanske jag få servera lite mer, idag lärt mig lite allt möjligt först hur det ska gå till:)
All va snäll där, jag sir verkligen fram emot att jobba där i 2 veckor:)

Nu ska jag se på tv, och sen sova:):)
Imoron börjar jag 5 igen så:)

Det blev lite långt dehär nu men, hoppas ni orka läsa det:)

Saknar no er alla;)
Pusshej<3

db

Kommentarer
Postat av: antoniiiia ;D

shiet vad roligt det låter att jobba på en resturang! , är det en såndär jättefin resturang eller ? :)

Vill läsa mer,mer,mer :D<33

2008-07-15 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0