FINLAND 2012

Jag blir tvungen att skriva av mig lite, för just nu så bubblar politken över i mig.

Igår var det val i Finland och 2 riktigt bra kandidater kom vidare till 2:a valet, där det sen blir klart vem som blir vår nästa president.
Sauli Niinistö och Pekka Haavisto, 2 mycket olika kandidater. En bög och en hetero. OCH JUST på grund av att en homosexuell man för första gången kommit så långt i politiken så är många i eld och lågor.
"En bög som president, nej fyfan" "blir nog att flytta från Finland nu..." så lyder statusuppdateringar på facebook idag. Herregud människor vi lever på 2012, inte 1950 som vissa av er tycks tro. En persons sexualitet/hudfärg/religös uppfattning har ingen betydelse när man är president. Alla är vi olika och det är dags för folk att acceptera det idag. Ändå så skriver folk såhär idag, jag förstår inte. Var står det att en president inte kan vara homosexuell?
Pekka Haavisto är en mycket klok och lugn man, med en lång politisk bakrund. Han har erfarenhet, och har ett gott ansitke utåt. I alla medier man sett nu kring valveckorna har han framkommit som en lugn man med bra åsikter och ett leende på läpparna. Det är dethär alla missar när dom bara fokuserar på att han som ingen annan tidigare har gått ut som öppet homosexuell. Mycket mycket tråkigt. Så mitt råd till er alla, sluta upp med det. TÄNK OCH TÄNK EN GÅNG TILL. Sexuell läggning en sak, politiker / president en helt annan sak.
HAAVISTO FOR PRESIDENT.

Kommentarer
Postat av: bonde

De må vara 2012, men män är gjorda att älska kvinnor, inte män. Tur att vi slipper ha nån som är bög att representera vårt land!



Håll Finland Finlänskt och heteroiskt! Stoppa invandringen och förbjud homosexualitet!

2012-02-05 @ 21:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0