Incredible weekend

Äntligen hemma.. efter en fullspäckad helg med en massa fantastiska upplevelser, god mat, och oförglömliga minnen.

Jag slutar aldrig förundras över hur otroligt roligt livet kan vara vissa stunder.

Jag drar min helg här och nu,, bara för er bloggläsare=)

Lördag: Jag åker till min kusin sommarstuga ute i skärgården. Väl där drar vi av oss kläderna och ligger och steker i den varma julisolen, emellan tar vi oss ett svalkande dopp i det femtongradiga havsvattnet. Vi löser korsord och skrattar och sjunger med till Lily Allens sommarplåga fuck you!
Jag och kusin Louise skalar nypotatis till kvällsmiddagen på bryggan en och annan potatis slinker ur våra våta händer och faller och sjunker ner i vattnet, vi skrattar så vi får ont i magen. Kvällens skärgårdsmat blir nypotatis med brolier i mögelostsås, vi dricker iskall äppeljuice och njuter av livet. Senare kastar vi fotboll och jag kan inte förstå hur roligt man kan ha med en vit puma boll. Vi badar bastu i solnedgången och rusar ut emellan i det iskalla vattnet.
Senare åker vi ut till min familjs sommarstuga och har en trevligt stund tillsammans. När vi återvänder till min kusin villa är solen minuter från att försvinna ner i horisonen, och jag beundrar den otroligt fina himlen. Vi sitter inne i värmen bredvid en sprakande spis och skrattar och pratar, äter chips, nötter, och vindruvor långt in på småtimmarna.
 
Söndag: Jag vaknar upp i skärgården pigg och utvilad 12:24. Vi äter frukost i tystnad och sitter och stirrar ut på den grå bleka himlen, och på några regndroppar som kommer ner en efter en. 1 timme senare sitter vi i båten påväg hem. Pappa ringer mig och berättar att vi ska åka till ett stort nöjjesfält hela famlijen när jag kommer hem.
Väl hemma, blir jag stressad när hela min familj sitter färdiga att åka iväg och där står jag våt och frusen.
Ytterligare 1 timme anländer vi till nöjjesparken "Power Park", vi är förväntasfulla som småbarn på julafton och så fort vi betalat in oss springer vi till närmaste åkattraktion. Vädret är underbart och solen gassar medan vi flyger iväg på alla möjliga sätt på alla möjliga attraktioner. Vi äter Pizzabuffet och regnet börja ösa ner ändå skrattar vi och skuttar ut i regnet och fortsätter att åka på allt möjligt. Klockan 7 är vi trötta, genomvåta, och nöjda. Vi sätter kurs hemmåt och jag somnar halvvägs hem.

Sådär ja, det var dagen i en halv novell, nu kommer dagen i bilder=)


Steek på lördag=)


Utsikt


Cousins


Bad dags


kalllt!


Jag posade som vanligt


Vackert ute i skärgården


Skala potatis=)


Kvällsmat


Vackert


Solnedgång vid min familjs sommarstuga


Vackert


Kvälls snacks;)
------------------------------------------------------


Powerpark idag=)


Me in action=)


Kolla in mina bruna armar/händer;)


Härlig dag=)

Nu ska jag hoppa i säng, och imorgon blir det sovmorgon!

Gonatt!

db

Kommentarer
Postat av: LOOOOOOOOOOUISE

hahaha vi hadd så kul :D iaf jag ;D hahahahahaha ;D fina bilder ;DDD (y)

2009-07-13 @ 11:23:49
URL: http://www.lubutzki.blogspot.com
Postat av: irene

Jåneee kastar mat i vattnet ;) nååh rikti såå vare ju int eller noo sprang vi liiti ti fösta karuselln ;)

2009-07-13 @ 16:14:32
URL: http://baradensomvet.blogg.se/
Postat av: kuckelimuck k

oj va skönt de låter, rikti sommar feelis :)

2009-07-20 @ 19:14:30
URL: http://metrobloggen.se/twowhile

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0