Rostade ostmackor och regn

Torsdag nionde juli, jag vaknar upp till en grådaskig morgon, byn ser öde ut. Jag kämpar med att tillreda min frukost som består av rostade mackor med ost på, banan yougurt, och ett mjölkglas. Jag cyklar iväg till jobbet 1 timme senare än vanligt, trött as usually. Dagen rullar på i snigel fart, och en cirka halv fyra cyklar jag hem. Himlen är gråaktigt och jag kämpar mig upp för den störtsta backen på hemvägen i den kalla hårda vinden. Syster och jag bråkar en stund när jag kommer hem, men efter några hektiska minuter är det fred i huset igen. Jag plockar ur diskmaskien, och hänger nytvättade kläder som doftar gott av det nya sköljmedlet.
Några timmar senare cyklar till f&f och hinner precis innan regnet börjar smattrar ner, vi sitter inne och fikar och lyssnar på regndropparnas smattrande mot plåttaket. Efter en timme av letande efter solresor cyklar jag hem, och det regnar ännu lika mycket, jag kommer hem genomblöt och skakar av köld (läs;  9 Juli om man måste frysa:@)

Kommer precis ur en varmdusch och sitter här och dricker kaffe som förövrigt har blivit kallt nu pga detta inlägg.
Oskyldigt Dömd börjar 10 och tills dess har jag tänkt städa ur min kaosaktiga garderob.

CYA!

db


Kommentarer
Postat av: Jells

sv: Tack :)

2009-07-09 @ 20:59:35
URL: http://pellsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0