Päls rätt eller fel

Läste precis en artikel på aftonbladet angående mössorna med en pälsboll på som cirkulerar runt i alla mode och storbloggar just nu. I artikeln sägs det att bakom pälsbollarna ligger det djurplågeri. Pälsen kommer från blåräven. Jag blir lite fundersam angående denhär artikeln. Jag är varken för eller emot pälsdjursnäring, och äger ingeting av päls. Det har alltid funnits pälsdjursaktivister och kommer alltid finnas dom som hatar att djur måste dö för att vi ska få kläder av päls osv. Men det har alltid också varit på det sättet, människor för flera tusen år sen började med dethär dels för att överleva kalla vintrar när det inte fanns tyg som det finns nu. Jag försvarar ingen av grupperna nu men jag vill att ni tänker efter lite innan ni yttrar er någongång. Om räven/minken blir avlivad på ett snabbt sätt utan att den får lida så tycker jag att pälsdjursnäringen är rätt. Men om avlivningen är plågsam och lång är jag starkt emot det. Men jag tror nog att allting går till på rätt sätt iaf här i mitt land, utomlands vet jag ju inte.
Modemössorna som nästan alla storbloggare och modebloggare har på sina huvuden just nu.
Hur är det med er, för eller emot pälsdjursnäringen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0